سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران
برگزار شده توسط: موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
تاریخ برگزاری : 27 بهمن 1400
مطالعه موردی نحوه بازنمایی ظرفیت های کشاورزی ایران (گزارش های بخش خبری 21 شبکه اول سیما)
نویسندگان:
مهری مصور، محمد نیک ملکی، علی قنبری
دانلود فایلبسیاری از صاحب نظران ارتباطات و رسانه و جامعه شناسان، رسانه ها را عامل تغییر اجتماعی می دانند و بر این باورند که رسانه ها در بازنمایی چشم انداز مناسب برای هدف گذاری، پیشرو بودن در شناسایی فرصت ها و تهدیدها نقش مهمی در نیازسنجی توسعه ای در فرآیند توسعه، ضمن جهت دهی به تصمیمات سیاست گذاران برای اتخاذ استراتژی مناسب، در تحقق توسعه همه جانبه در حوزه کشاورزی نقش اساسی می توانند ایفا نمایند. در این راستا پژوهش حاضر با هدف شناخت نحوه بازنمایی ظرفیت های کشاورزی ایران در گزارش های خبری 21 سیما انجام شده است. این پژوهش به روش تحلیل محتوا و با جامعه آماری گزارش های خبری پخش شده در بخش خبری 21 سیما با موضوعات کشاورزی در4 ماهه(خرداد، تیر، مرداد و شهریور1399) و به روش نمونه گیری احتمالی و به شیوه نظامند انتخاب و مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان داد موضوعات حوزه زراعت با 5/21 درصد بیشترین و شیلات و آبزیان با 8/3 درصد کمترین میزان بازنمایی ظرفیت-های بالقوه و بالفعل کشاورزی بود. 57 درصد ازگزارش های پخش شده در مورد ظرفیت های کشاورزی مرتبط با شعار سال (جهش تولید )بود. رویکرد مسئله محوری با 8/60 درصد بیشترین میزان رویکرد گزارش های خبری برحسب مخاطب هدف بود. همچنین ادعای موفقیت برنامه های حوزه کشاورزی با 6/26 درصد بیشترین میزان بهره گیری از معیار اخبار توسعه در بازنمایی ظرفیت های کشاورزی در بازه زمانی در گزارش های خبری 21 سیما بود.
کشاورزی، گزارش خبری، بازنمایی، تحلیل محتوا
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
مصور، مهری، نیک ملکی، محمد، قنبری، علی، 1400، مطالعه موردی نحوه بازنمایی ظرفیت های کشاورزی ایران (گزارش های بخش خبری 21 شبکه اول سیما)، سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr&aid=58565
دیگر مقالات این رویداد:
- تاثیر رسانه های اجتماعی بر گسترش باور پذیری و اعتمادسازی در واکسیناسیون عمومی بیماری های همه گیر (مطالعه موردی واکسیناسیون کووید-19)
فرحناز مصطفوی کهنگی، سیده مریم نژاد مرعشی، منصوره رضوانی اصل
- نقش رسانه های جهان و ایران در افزایش آگاهی بهداشت عمومی، بحران و هراس های اجتماعی در طول همه گیری کرونا
مجید امینی خوراسگانی
- نقش کمپین روابط عمومی اجتماعی در ترویج آموزش پایدار در مدیریت شهری
علیرضا شاهمیرزاد
- روابط عمومی و نقش آن در مدیریت بحران
مهدی هاشملو، مریم همتی
- بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر حکمرانی خوب شهری با رویکرد هوشمندسازی شهری در اصفهان
فرحناز مصطفوی کَهنگی، رزیتا توکلی فارسانی، مژده عینی
- نقش و مسئولیت رسانههای جمعی در مدیریت بیماری کرونا
علی انوار، محمد سلطانی فر، مریم آقازاده
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)