پورتال همایش ها و سمینارهای مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
  • صفحه اصلی
  • سایت موسسه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • پوستر
  • ساختار سازمانی
  • کمیته علمی

برگزار شده توسط : موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو


سومین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران

تاریخ برگزاری : 27 بهمن ماه 1400


تاریخ برگزاری : 27 بهمن ماه 1400

مدیریت بحران در روابط‌عمومی

نویسندگان :

ابراهیم متین سیرت , ولی مهدی‌پور

دانلود فایل   
چکیده

تغییر ناگهانی شدید‌تر از حالت عادی و غافل‌گیری تهدید‌آمیز از جمله معیارهای تعریف بحران هستند. گام اول در مدیریت بحران شناخت زمینه‌های بحران و گرد‌آوری اطلاعات در زمینه‌های شکل‌گیری یا احتمال حادث شدند بحران است که، نیاز به واقع‌بینی دارد تا خوش‌بینی . بروز بحران در جوامع و سازمان‌ها می‌تواند تابعی از شرایط ویژه، اضطراری و انحراف از برنامه‌های پیش‌بینی شده باشد. با این وجود معمولا می‌توان با تجزیه و تحلیل منظم سیستم‌ها نقاط بحرانی را شناسایی و نسبت به کور کردن آن اقدام نمود. علاوه بر این اندیشیدن قبل از بروز واقعه و ایجاد اتاق بحران و گزینش نیروهای انسانی مورد نظر می‌تواند در هنگام وجود مشکل راهگشا و چاره‌ساز باشد. در سازمان‌ها هر زمان بحرانی ظهور می‌کند این روابط‌عمومی است که با اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مهار و هدایت اخبار و افکار‌عمومی را به دست می‌گیرد تا با عبور از بحران‌های موجود سازمان را از طریق ایجاد تفاهم به هدف اصلی، یعنی توسعه در ابعاد مختلف برساند. روابط‌عمومی در مواجهه با بحران در سازمان بهترین ابزار را یعنی، رسانه‌های گروهی و مطبوعات را در دست دارد.

کليدواژه ها

روابط‌عمومی، مدیریت بحران، اطلاع‌رسانی، بحران و تصمیم‌گیری

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , مدیریت بحران در روابط‌عمومی , سومین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران


سومین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران
تاریخ برگزاری : 27 بهمن ماه 1400
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • تاثیر رسانه های اجتماعی بر گسترش باور پذیری و اعتمادسازی در واکسیناسیون عمومی بیماری های همه گیر (مطالعه موردی واکسیناسیون کووید-19)
  • مطالعه موردی نحوه بازنمایی ظرفیت های کشاورزی ایران (گزارش های بخش خبری 21 شبکه اول سیما)
  • روابط عمومی در بحران: تاثیر کرونا بر جایگاه روابط عمومی
  • روابط عمومی در متاورس: آنچه باید بدانیم
  • هنر و روابط عمومی
  • نقش و مسئولیت رسانه‌های جمعی در مدیریت بیماری کرونا
  • نقش کمپین روابط‌ عمومی اجتماعی در ترویج آموزش پایدار در مدیریت شهری
  • روابط عمومی و نقش آن در مدیریت بحران
  • بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر حکمرانی خوب شهری با رویکرد هوشمندسازی شهری در اصفهان
  • تماس با ما


     آدرس دبیرخانه:
    اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
    تلفن تماس:
    19- 37779914 (031)
    داخلی 307

    © کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)