سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران
برگزار شده توسط: موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
تاریخ برگزاری : 27 بهمن 1400
نقش رسانه های جهان و ایران در افزایش آگاهی بهداشت عمومی، بحران و هراس های اجتماعی در طول همه گیری کرونا
نویسندگان:
مجید امینی خوراسگانی
دانلود فایلامروزه شيوع كرونا ویروس تبدیل به یك بحران بزرگ جهاني شده است و همه كشورهای جهان از جمله ایران را درگير مشكلات خود نموده است. همهگیری کووید19 مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی را که از نقش قابل بحث رسانهها ناشی میشود، برجسته میکند. رسانه ها نقش جهانی را در ردیابی و به روز رسانی بیماری کرونا از طریق داشبورد به روز رسانی زنده داشتند. رسانههای جمعی نقشی ضروری در دنیای امروز دارند و میتوانند بستری واحد برای همه ارتباطات بهداشت عمومی، دستورالعملهای جامع آموزش مراقبتهای بهداشتی و استراتژیهای فاصلهگذاری اجتماعی قوی و در عین حال که همچنان ارتباطات اجتماعی را حفظ کنند، فراهم کنند. نوع رفتار رسانه های هر کشور در رویارویی با بحران های طبیعی و غیر طبیعی، یکی از موضوع های مهم در فرآیند مدیریت بحران است. فقدان وحدت رویه در عملکرد رسانه ها، به طور کلی، و رسانه های دولتی، به طور خاص در شرایط بحرانی، مدیریت افکار عمومی را با چالش روبه رو می کند. از عواقب شيوع كرونا ویروس ایجاد شایعات،هراس-های اجتماعی و تغييرات سریع در سبك زندگي مردم است كه داشتن سواد رسانه ای را در این دوران نشان میدهد. در این پژوهش، نقش رسانههای جمعی در بهداشت سلامت، بحران ها و هراس های اجتماعی به روش توصیفی و کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان می دهد شبکه هاي اجتماعی خارجی بیشترین هراس اجتماعی در میان مردم داشتند و از طرفی از نتایج استنباط می شود که شبکه هاي اجتماعی نقش مهمی در تغییرات سبک زندگی و ارتباطات بهداشت عمومی شهروندان در فرآیند درگیري با کرونا دارند.
رسانه های اجتماعی، سلامت عمومی، رفتار، سواد رسانه ای، بحران، هراس
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
امینی خوراسگانی، مجید، 1400، نقش رسانه های جهان و ایران در افزایش آگاهی بهداشت عمومی، بحران و هراس های اجتماعی در طول همه گیری کرونا، سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr&aid=58574
دیگر مقالات این رویداد:
- نقش و مسئولیت رسانههای جمعی در مدیریت بیماری کرونا
علی انوار، محمد سلطانی فر، مریم آقازاده
- نقش کمپین روابط عمومی اجتماعی در ترویج آموزش پایدار در مدیریت شهری
علیرضا شاهمیرزاد
- روابط عمومی و نقش آن در مدیریت بحران
مهدی هاشملو، مریم همتی
- بررسی تاثیر رسانه های اجتماعی بر حکمرانی خوب شهری با رویکرد هوشمندسازی شهری در اصفهان
فرحناز مصطفوی کَهنگی، رزیتا توکلی فارسانی، مژده عینی
- روابط عمومی در بحران: تاثیر کرونا بر جایگاه روابط عمومی
یحیی احمدی، مسعود کریم خانی
- هنر و روابط عمومی
مژگان نادری
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)