

برگزار شده توسط : موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران
تاریخ برگزاری : 27 بهمن ماه 1400
روابط عمومی و نقش آن در مدیریت بحران
مهدی هاشملو، مریم همتی
چکیده هدف اين مقاله، بررسي و واکاوی روابط عمومی و نقش آن در مدیریت بحران است. ايـن پژوهش به روش توصيفي-تبييني انجام شد و همچنین از روش مروری-کتابخانهای برای واکاوی نقش روابط عمومی در مدیریت بحران استفاده شده است. یافتهها پژوهش نشان میدهد که اگر سازمانی بخواهد که در کار خود موفق باشد بشدت نیاز به یک واحد مستقل به نام روابط عمومی دارد. همچنین یکی از معضلات بشر عصر حاضر، رویدادهای غیرمترقبه است. این رویدادها چه انسانها در ایجاد آن نقش داشته باشند و چه طبیعت آنها را ایجاد کند، خسارات و ضایعات گسترده ای را همراه می آورند. لذا بروز هر رویدادی از این قبیل، علاوه بر ایجاد خسارات و ضایعات جانی و مالی، ناپایداری ساختارهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را نیز سبب می شود. نقشی که چنین روابط عمومی به عنوان بازوی مشاوره اصلی وامین مدیریت کل عملیات ایفا می کند، نه تنها باعث تسهیل وظایف اجرایی مدیریت خواهد شد، بلکه این امکان را هم به وجود خواهد آورد تا حتی از پیامدهای ناگوار سیاسی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی بالقوه بعدی نیز جلوگیری شود.
واژگان کلیدی: روابط عمومی، مدیریت بحران، سازمانها و استراتژی.
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , روابط عمومی و نقش آن در مدیریت بحران , سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران

تاریخ برگزاری : 27 بهمن ماه 1400
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)