پورتال همایش ها و سمینارهای مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
  • صفحه اصلی
  • سایت موسسه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران

برگزار شده توسط: دانش پژوهان

تاریخ برگزاری : 22 تير 1402

برگزار شده توسط : دانش پژوهان

نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه

نویسندگان:

محمدعلی قادری، عباس زمانی

دانلود فایل
چکیده

فرهنگ ، شکلی از فعالیت بسیار مشارکتی است که در آن مردم جوامع و هویت خود را می سازند. فرهنگ به افراد شکل می دهد و باعث پرورش ظرفیت های آنها برای گفتار، عمل و خلاقیت می شود. فرهنگ رسانه ای نیز در این فرآیندها دخیل است و از آنجا که افراد زمان زیادی از رسانه استفاده می کنند تاثیرات قابل توجهی را بر دیدگاه ها و هویت مردم می گذارد. این پژوهش با هدف بررسی نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه انجام شده است. پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی بوده و با استفاده از روش کتابخانه ای انجام شده است. یافته های این پژوهش نشان داد که ظهور رسانه های اجتماعی بستر مناسبی برای تداخل و ادغام فرهنگ ها و تغییر ارزش ها در جوامع مختلف شده که این امر باعث بوجود آمدن فرهنگ رسانه شده است. فرهنگ رسانه اکنون شکل غالب فرهنگی است که امروزه باعث باز تولید شخصیت اجتماعی و تغییر هویت می شود. رسانه های اجتماعی با اشتراک گذاری ایده ها و اطلاعات را از طریق شبکه های مجازی و افزایش تعاملات افراد با فرهنگ های مختلف باعث تغییر باورها و گسترش اشتراکات فرهنگی جوامع مختلف و یا ادیان و اقوام مختلف گردیده است.

کلیدواژه‌ها

فرهنگ، فرهنگ رسانه، رسانه های اجتماعی

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58592
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
قادری، محمدعلی، زمانی، عباس، 1402، نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه، چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58592

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز نمایه شده است http://openaccess.ir/c/nipr4/paper_58592
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • بکارگیری اهداف هوش مصنوعی در ویژن های روابط عمومی

    مجید تابنده

  • نقش روابط عمومی و ارتباطات در کنترل تورم نظام سلامت

    یحیی احمدی، مسعود کریم خانی

  • شناسایی عوامل اقتضایی تاثیر گذار بر مدیریت رسانه

    محمدعلی قادری، مسعود بهرام ارجاوند

  • نقش های ارتباطات در روابط محیط زیست و انسان و تغییرات آنها با فناوری اطلاعات و ارتباطات

    شهرزاد فرد اکبری

  • شناسایی شیوه های موثر برای توانمندسازی کاربران برای ارتقای امنیت فرهنگی

    علی میربیک سبزواری، فائزه تقی پور، رضا اسماعیلی

  • بررسی نقش سرمایه اجتماعی با توسعه پایدار شهری (مطالعه موردی: استان خوزستان)

    سعود سالمی

تماس با ما


 آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307

© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)