پورتال همایش ها و سمینارهای مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
  • صفحه اصلی
  • سایت موسسه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران

برگزار شده توسط: دانش پژوهان

تاریخ برگزاری : 22 تير 1402

برگزار شده توسط : دانش پژوهان

تاثیر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مجازی بر اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ها (مطالعه موردی: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان‌های فارس و بوشهر)

نویسندگان:

سعید رضائی، زهره عرب، فرناز مرادپور

دانلود فایل
چکیده

شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین وسایل ارتباط جمعی در دنیای امروز محسوب می‌شوند که امروزه به عنوان رسانه‌های فراگیر و در دسترس عموم فعالیت می‌کنند و بخش زیادی از فعالیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و روابط‌ عمومی از این طریق انجام می‌شود. در شرایطی که بسیاری از این شبکه‌های مجازی از چند سال پیش در ایران فیلتر شده‌اند و در حال حاضر نیز دسترسی به آنها همچنان محدود بوده و فقط با فیلترشکن امکان‌پذیر است، روابط‌عمومی‌های نهادها و سازمان‌های مختلف به ناچار از شیوه‌های جدید برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنند. این پژوهش دنبال پاسخ به این سوال است که فیلترینگ بر چه تاثیری بر فعالیت اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌ها گذاشته و روابط ‌عمومی‌ها چه راهبردی برای عبور از این چالش در اطلاع‌رسانی به مخاطبان و جامعه هدف خود داشته‌اند. هدف از انجام پژوهش دستیابی به راهکارهای کاربردی در جذب مخاطب توسط روابط عمومی‌ها است. پژوهشگران در این تحقیق که به روش پیمایشی و با ابزار پرسش‌نامه انجام شده است، عملکرد اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در استان‌های بوشهر و فارس را مورد بررسی قرار داده‌اند. از نتایج این پژوهش می‌توان به استفاده همزمان روابط عمومی‌ها از شبکه‌های اجتماعی ایرانی و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده برای اطلاع‌رسانی، خلاقیت بیشتر در تولید محتوا، تنوع‌بخشی و پویاتر شدن محتواهای تولید شده و کاهش مخاطبان روابط‌ عمومی‌ها اشاره کرد. روابط عمومی‌ها از شیوه‌های جایگزین برای اطلاع‌رسانی خود استفاده می‌کنند و فیلترینگ آنها را متوقف نمی‌کند.

کلیدواژه‌ها

روابط عمومی، شبکه‌های اجتماعی، فیلترینگ، اطلاع‌رسانی

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58596
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
رضائی، سعید، عرب، زهره، مرادپور، فرناز، 1402، تاثیر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مجازی بر اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ها (مطالعه موردی: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان‌های فارس و بوشهر)، چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58596

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز نمایه شده است http://openaccess.ir/c/nipr4/paper_58596
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه

    محمدعلی قادری، عباس زمانی

  • رهبری دیجیتال در روابط عمومی ها و سازمانهای رسانه ای

    شهناز علی محمدی

  • ارتباطات بازاریابی دیجیتال

    محمدعلی قادری، عباس زمانی

  • روابط عمومی در شهرهای هوشمند و ارتقا سلامت و رفاه اجتماعی

    یحیی احمدی، مسعود کریم خانی

  • بکارگیری اهداف هوش مصنوعی در ویژن های روابط عمومی

    مجید تابنده

  • هوش مصنوعی و آینده روابط عمومی:قوتها ، ضعفها ،تهدیدها و فرصت‌ها

    دکتر سید رضا نقیب السادات، فرزانه کوهی

تماس با ما


 آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307

© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)