چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران
برگزار شده توسط: دانش پژوهان
تاریخ برگزاری : 22 تير 1402
تاثیر فیلترینگ شبکههای اجتماعی مجازی بر اطلاعرسانی روابطعمومیها (مطالعه موردی: روابط عمومی دستگاههای اجرایی استانهای فارس و بوشهر)
نویسندگان:
سعید رضائی، زهره عرب، فرناز مرادپور
دانلود فایلشبکههای اجتماعی مجازی به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وسایل ارتباط جمعی در دنیای امروز محسوب میشوند که امروزه به عنوان رسانههای فراگیر و در دسترس عموم فعالیت میکنند و بخش زیادی از فعالیت اطلاعرسانی رسانهها و روابط عمومی از این طریق انجام میشود. در شرایطی که بسیاری از این شبکههای مجازی از چند سال پیش در ایران فیلتر شدهاند و در حال حاضر نیز دسترسی به آنها همچنان محدود بوده و فقط با فیلترشکن امکانپذیر است، روابطعمومیهای نهادها و سازمانهای مختلف به ناچار از شیوههای جدید برای اطلاعرسانی استفاده میکنند. این پژوهش دنبال پاسخ به این سوال است که فیلترینگ بر چه تاثیری بر فعالیت اطلاعرسانی روابط عمومیها گذاشته و روابط عمومیها چه راهبردی برای عبور از این چالش در اطلاعرسانی به مخاطبان و جامعه هدف خود داشتهاند. هدف از انجام پژوهش دستیابی به راهکارهای کاربردی در جذب مخاطب توسط روابط عمومیها است. پژوهشگران در این تحقیق که به روش پیمایشی و با ابزار پرسشنامه انجام شده است، عملکرد اطلاعرسانی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی در استانهای بوشهر و فارس را مورد بررسی قرار دادهاند. از نتایج این پژوهش میتوان به استفاده همزمان روابط عمومیها از شبکههای اجتماعی ایرانی و شبکههای اجتماعی فیلتر شده برای اطلاعرسانی، خلاقیت بیشتر در تولید محتوا، تنوعبخشی و پویاتر شدن محتواهای تولید شده و کاهش مخاطبان روابط عمومیها اشاره کرد. روابط عمومیها از شیوههای جایگزین برای اطلاعرسانی خود استفاده میکنند و فیلترینگ آنها را متوقف نمیکند.
روابط عمومی، شبکههای اجتماعی، فیلترینگ، اطلاعرسانی
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
رضائی، سعید، عرب، زهره، مرادپور، فرناز، 1402، تاثیر فیلترینگ شبکههای اجتماعی مجازی بر اطلاعرسانی روابطعمومیها (مطالعه موردی: روابط عمومی دستگاههای اجرایی استانهای فارس و بوشهر)، چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58596
دیگر مقالات این رویداد:
- نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه
محمدعلی قادری، عباس زمانی
- رهبری دیجیتال در روابط عمومی ها و سازمانهای رسانه ای
شهناز علی محمدی
- ارتباطات بازاریابی دیجیتال
محمدعلی قادری، عباس زمانی
- روابط عمومی در شهرهای هوشمند و ارتقا سلامت و رفاه اجتماعی
یحیی احمدی، مسعود کریم خانی
- بکارگیری اهداف هوش مصنوعی در ویژن های روابط عمومی
مجید تابنده
- هوش مصنوعی و آینده روابط عمومی:قوتها ، ضعفها ،تهدیدها و فرصتها
دکتر سید رضا نقیب السادات، فرزانه کوهی
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)