چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران
برگزار شده توسط: دانش پژوهان
تاریخ برگزاری : 22 تير 1402
بررسی چالش ها و موانع نهادینه سازی رسانه اجتماعی در سازمان های دولتی
نویسندگان:
نازنین سادات جعفری ششمد، علی جعفری
دانلود فایلرسانه های اجتماعی به منبع سازمانی مشترک دولت ها و ادارات دولتی در زمینه های مختلف تبدیل شده اند. با این حال، درک موانع نهادینه سازی رسانه های اجتماعی در مدیریت دولتی باید توسعه یابد. هدف از مقاله بررسی چالش ها و موانع نهادینه سازی رسانه اجتماعی در سازمان های دولتی بوده است. تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی به روش کتابخانه ای انجام شده-است. با جستجوی کلیدواژه های نهادینه سازی ، رسانه اجتماعی ، موانع و سازمان های دولتی در مقالات فارسی و معادل انگلیسی آنها Institutionalization ، Social media ، Barriers و Government organizations در ژورنال های معتبر خارجی اطلاعات مرتبط جمع آوری شد. نتایج بررسی ها نشان داد چالش های نهادینه سازی رسانه های اجتماعی در سازمان های دولتی در درجه اهمیت اول، زمینه کلی سازمان است که شامل بی سوادی تکنولوژیک، عدم اعتماد شهروندان به موسسات یا ترس از برقراری ارتباط است و سپس به ترتیب چارچوب نهادی (از قبیل سرقت اطلاعات و هویت، مشکلات مربوط به مالکیت معنوی)، همکاری بین سازمانی، چالش های ساختار سازمانی (نظیر فرهنگ سازمانی انعطافناپذیر، تعادل منفی در تصمیمگیری هزینهفایده برای پذیرش، یا عدم آموزش و مشکلات نگهداری خدمات)، چالشهای مرتبط با اطلاعات و دادهها (نظیر اعتبار اطلاعات یا ترس از دست دادن کنترل بر محتوای ارسال شده)، مشکلات مربوط به قابلیت های خود فناوری می باشد. سازمانهای بخش عمومی باید این چالشها را از طریق نهادینهسازی رسانههای اجتماعی، همسو کردن فرهنگ سازمانی یا استراتژی سیاسی خود با این مجموعه جدید از ابزارهای شبکه، مدیریت کنند.
نهادینه سازی، رسانه اجتماعی، موانع، چالش ها، سازمان دولتی.
برای لینکدهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:
برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
سادات جعفری ششمد، نازنین، جعفری، علی، 1402، بررسی چالش ها و موانع نهادینه سازی رسانه اجتماعی در سازمان های دولتی، چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58599
دیگر مقالات این رویداد:
- نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه
محمدعلی قادری، عباس زمانی
- شناسایی شیوه های موثر برای توانمندسازی کاربران برای ارتقای امنیت فرهنگی
علی میربیک سبزواری، فائزه تقی پور، رضا اسماعیلی
- نقش های ارتباطات در روابط محیط زیست و انسان و تغییرات آنها با فناوری اطلاعات و ارتباطات
شهرزاد فرد اکبری
- روابط بین استفاده از شبکه های اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) در مطالعه شرکت نورنگار
شبنم درخشان
- ارتقا سلامت از طریق دانایی
یحیی احمدی، مسعود کریم خانی
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)