پورتال همایش ها و سمینارهای مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
  • صفحه اصلی
  • سایت موسسه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران

برگزار شده توسط: دانش پژوهان

تاریخ برگزاری : 22 تير 1402

برگزار شده توسط : دانش پژوهان

نقش فناوری‌های نوین رسانه در اقتصاد کشور

نویسندگان:

محمدعلی قادری، غلامرضا رحیمی

دانلود فایل
چکیده

پیشرفت فناوری اطلاعات ودر کنار آن تکنولوژی رسانه‌، باعث ایجاد شکل نوینی از اقتصاد به نام اقتصاد رسانه شده است. اگر چه این مفهوم، چندان واژه جدیدی نیست با این حال در سال های اخیر و با گسترش رسانه‌های آنلاین به عنوان ابزارهای اطلاع رسانی مدرن، اهمیت دو چندانی پیدا نموده است. هدف پژوهش حاضر بررسی اقتصاد بنگاه‌های رسانه‌ای دیجیتالی است. پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بوده است. در این پژوهش گردآوری اطلاعات با دو روش کتابخانه‌ای و میدانی انجام شده است. از روش کتابخانه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات در زمینه پیشینه مطالعاتی داخلی و خارجی استفاده شده است و از روش میدانی برای جمع آوری داده از مصاحبه نیمه ساختار یافته تا رسیدن به اشباع نظری استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان داد که چهار مقوله اصلی به عنوان نقش رسانه‌های نوین در اقتصاد کشور شناسایی شد که عبارتند از: بهبود کسب و کارها، بهبود اقتصاد رسانه، تاثیر در متغیرهای کلان اقتصادی و اشتغال زایی. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد که کاهش نابرابری‌های اقتصادی، نوآوری در مشاغل و افزایش امنیت ملی برای بهبود کسب و کارها مهمترین راهبردهای رسانه‌های نوین در بهبود کسب و کارها هستند. بر همین اساس رسانه‌های نوین از طریق فروش محتوای آموزشی‌، افزایش مشارکت در تبلیغات همسان، افزایش تعداد مخاطبان و افزایش کارکردهای رسانه می‌توانند در بهبود اقتصاد رسانه تاثیرگذار باشند. یافته‌ها همچنین نشان داد که رسانه‌های نوین با تاثیر بر اقتصاد از طریق تحلیل‌های اقتصادی، بهبود اقتصاد از طریق توسعه ملی‌، افزایش دانش اقتصادی مردم و بهبود اقتصاد از طریق ایجاد شغل می‌توانند در متغیرهای کلان اقتصادی هم تاثیرگذار باشند. و نهایتا رسانه‌های نوین با افزایش شغل و تنوع روش‌های درآمد‌زایی می‌توانند منجر به اشتغال‌زایی در کشور شوند. در نهایت می توان نتیجه گرفت که رسانه‌ها با استفاده از روش‌هایی همانند آگهی‌های تبلیغاتی، تولید محتوا علاوه بر اینکه خود می توانند درآمدزایی نمایند بلکه شرایطی را برای گسترش کسب و کارها و رونق آنها فراهم ساخته و از این طریق براقتصاد کشور تاثیرگذار باشند. با گسترش رسانه‌های دیجیتال و حذف محدودیت‌های جغرافیایی برای کسب وکارها، امروزه درصد بسیار زیادی از کسب و کارهای خرد و خانگی نیز از تبلیغات و آگهی‌های تبلیغاتی در رسانه ها استفاده می‌کنند که این پتانسیل می‌تواند با یک مدیریت قوی اقتصادی باعث رشد و توسعه اقتصادی در کشور، اشتغال زایی، بهبود امنیت ملی، کارآفرینی و نوآوری در مشاغل گردد.

کلیدواژه‌ها

رسانه، رسانه دیجیتال، اقتصاد رسانه، بنگاه رسانه

لینک ثابت

برای لینک‌دهی به این مقاله از آدرس زیر استفاده نمایید:

https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58609
نحوه استناد به مقاله

برای ارجاع در منابع از عبارت زیر استفاده کنید:
قادری، محمدعلی، رحیمی، غلامرضا، 1402، نقش فناوری‌های نوین رسانه در اقتصاد کشور، چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران، https://con.daneshpajoohan.ac.ir/fa/archive_index.php?c=nipr4&aid=58609

OpenAccess
مقاله فوق علاوه بر این پایگاه در پایگاه OpenAccess.ir نیز نمایه شده است http://openaccess.ir/c/nipr4/paper_58609
مشاهده همه مقالات رویداد Poster
دیگر مقالات این رویداد:
  • مروری بر اهمیت رفتار توده ای و توجه به آن در طراحی فضاهای عمومی شهری

    محمد فرید فریرزاده، روح اله رحیمی

  • بررسی چالش ها و موانع نهادینه سازی رسانه اجتماعی در سازمان های دولتی

    نازنین سادات جعفری ششمد، علی جعفری

  • ارتباطات بازاریابی دیجیتال

    محمدعلی قادری، عباس زمانی

  • نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه

    محمدعلی قادری، عباس زمانی

  • عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی

    مجید تابنده

تماس با ما


 آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307

© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)