پورتال همایش ها و سمینارهای مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
  • صفحه اصلی
  • سایت موسسه
  • آرشیو مقالات
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی
جستجوی مقالات
poster

چهارمين كنفرانس رويكردهاي نوين روابط عمومي ايران

برگزار شده توسط: دانش پژوهان

تاریخ برگزاری : 22 تير 1402

برگزار شده توسط : دانش پژوهان

1- بررسی نقش سرمایه اجتماعی با توسعه پایدار شهری (مطالعه موردی: استان خوزستان)

nipr4-00520010    سعود سالمی

توسعه سریع شهری در چند دهه اخیر بر ابعاد مختلف زندگی انسان تاثیر گذاشته است و سبب ناپایداری انسانها و محیط زیست گردیده است. در این مقاله درصدد بررسی نقش سرمایه اجتماعی بر توسعه پایدار شهری در میان جمعیت شهری بالای 25 سال استان خوزستان هستیم. برای بررسی ارتباط این دو متغیر از نظریه های پانتام، فوکویاما، کلمن و بوردیو استفاده گردیده است. داده های مورد نیاز با استفاده از روش پیمای و...

دریافت مقاله کامل

2- شناسایی شیوه های موثر برای توانمندسازی کاربران برای ارتقای امنیت فرهنگی

nipr4-00720032    علی میربیک سبزواری، فائزه تقی پور، رضا اسماعیلی

This study aimed to identify the factors that affect the empowerment of social media users in the field of cultural security. To this end, 32 managers, experts, and professors of communication, media, cyberspace, cyber security, and culture were selected through purposeful sampling and studied using qualitative content analysis with an inductive approach. The data collection to و...

دریافت مقاله کامل

3- نقش های ارتباطات در روابط محیط زیست و انسان و تغییرات آنها با فناوری اطلاعات و ارتباطات

nipr4-00430007    شهرزاد فرد اکبری

Abstract: Communication is a key element that defines and actualizes the environment by enabling human environment relations (HERs). Communication patterns increase and diversify with more complex and dense organized living systems such as urban environments. These patterns, however, are not. static, instead they are under the influence of technological and social changes. و...

دریافت مقاله کامل

4- نقش مدیریت رسانه های اجتماعی در گسترش فرهنگ رسانه

nipr4-00380002    محمدعلی قادری، عباس زمانی

فرهنگ ، شکلی از فعالیت بسیار مشارکتی است که در آن مردم جوامع و هویت خود را می سازند. فرهنگ به افراد شکل می دهد و باعث پرورش ظرفیت های آنها برای گفتار، عمل و خلاقیت می شود. فرهنگ رسانه ای نیز در این فرآیندها دخیل است و از آنجا که افراد زمان زیادی از رسانه استفاده می کنند تاثیرات قابل توجهی را بر دیدگاه ها و هویت مردم می گذارد. این پژوهش با هدف بررسی نقش مدیریت رسانه های اجتماع و...

دریافت مقاله کامل

5- ارتباطات بازاریابی دیجیتال

nipr4-00380001    محمدعلی قادری، عباس زمانی

گسترش فناوری اطلاعات تحولات زیادی بر بخش های مختلف از جمله حوزه بازاریابی و تبلیغات ایجاد نموده است و باعث اضافه شدن مفاهیمی چون بازاریابی دیجیتال به ادبیات حوزه بازاریابی شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباطات بازاریابی دیجیتال انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی بوده و با مروری بر پژوهش های انجام شده داخلی و خارجی در مورد ارتباطات و استراتژی های مورد استفاده برای آن در و...

دریافت مقاله کامل

6- روابط بین استفاده از شبکه های اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) در مطالعه شرکت نورنگار

nipr4-00410003    شبنم درخشان

تحولات زیادي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات رخ داده و در طی زمان استفاده از نوآوريهاي جدید گسترش یافته و سازمانهاي مختلف را بر آن داشته تا خود را با شرایط نوینی که رقابت را تشدید کردهاست هموار سازند. مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتري یک فلسفه و استراتژي تجاري است که به وسیله زیرساخت فناوري، قوانین تجاري، فرایندها و ویژگیهاي تجاري حمایت میشود و به نحوي طراحی شدهاست تا مشتریان و...

دریافت مقاله کامل

7- روابط عمومی هوشمند

nipr4-00650027    حسین ناصری

The core of the interaction of the organization or institutions is public relations. In fact, this part of the institutions by spreading news and information, and communicating with various users in an organizational and organizational way, is trying to replace and organize the relevant information. Therefore, if public relations fails to interact with users, employees, investo و...

دریافت مقاله کامل

8- عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی

nipr4-00640026    مجید تابنده

روابط عمومی عبارت است از انتقال و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت موسسه به مخاطبان آن و انتقال تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظریه های این گروه ها به مدیریت به منظور ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع. الگوهای فرهنگ سازمانی درکیفیت بهتر سرمایه های انسانی ،تولید بهتر، عملکرد مطلوبتر و اموزش کمک شایانی می کند. با توجه به اهميت عوامل ارتقای روابط عمومی در امر آموزشو ارتقای شر و...

دریافت مقاله کامل

9- نقش فناوری‌های نوین رسانه در اقتصاد کشور

nipr4-00380029    محمدعلی قادری، غلامرضا رحیمی

پیشرفت فناوری اطلاعات ودر کنار آن تکنولوژی رسانه‌، باعث ایجاد شکل نوینی از اقتصاد به نام اقتصاد رسانه شده است. اگر چه این مفهوم، چندان واژه جدیدی نیست با این حال در سال های اخیر و با گسترش رسانه‌های آنلاین به عنوان ابزارهای اطلاع رسانی مدرن، اهمیت دو چندانی پیدا نموده است. هدف پژوهش حاضر بررسی اقتصاد بنگاه‌های رسانه‌ای دیجیتالی است. پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بوده است. در ا و...

دریافت مقاله کامل

10- شناسایی عوامل اقتضایی تاثیر گذار بر مدیریت رسانه

nipr4-00380028    محمدعلی قادری، مسعود بهرام ارجاوند

رسانه‌ها با ایجاد تحول در ارزش‌ها، باورها و اعتقادات ، ادراک و تصاویر و ذهنیات جامعه زمینه را برای اقناع پذیرش فراهم می کنند و نقش مهمی در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می‌کنند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل اقتضایی تاثیرگذار بر مدیریت رسانه انجام شده است. پژوهش، یک مطالعه توصیفی و تحلیلی بوده و با استفاده از اسناد، کتب و پژوهش های انجام شده داخل و...

دریافت مقاله کامل

11- هوش مصنوعی و آینده روابط عمومی:قوتها ، ضعفها ،تهدیدها و فرصت‌ها

nipr4-00540019    دکتر سید رضا نقیب السادات، فرزانه کوهی

آگاهی و اطلاع‌رساني در دنياي مدرن امروز به عنصري قوي در تقويت برنامه‌هاي سازماني تبدیل شده است و دستيابي عمومی و تخصصی به زوایای پنهان عملکرد یک مجموعه، از مهم ترین مقاصد و اهداف ارگان‌های وابسته به آن مجموعه به شمار مي‌رود در دنياي حاضر این امر بر عهده روابط عمومی گذاشته شده و به عبارت دیگر روابط عمومي نقش مغز متفكر، قلب تپنده و زبان گوياي سازمان مديريت یک مجموعه را ايفا مي‌كن و...

دریافت مقاله کامل

12- بررسی چالش ها و موانع نهادینه سازی رسانه اجتماعی در سازمان های دولتی

nipr4-00550013    نازنین سادات جعفری ششمد، علی جعفری

رسانه های اجتماعی به منبع سازمانی مشترک دولت ها و ادارات دولتی در زمینه های مختلف تبدیل شده اند. با این حال، درک موانع نهادینه سازی رسانه های اجتماعی در مدیریت دولتی باید توسعه یابد. هدف از مقاله بررسی چالش ها و موانع نهادینه سازی رسانه اجتماعی در سازمان های دولتی بوده است. تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی به روش کتابخانه ای انجام شده-است. با جستجوی و...

دریافت مقاله کامل

13- تاثیر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مجازی بر اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ها (مطالعه موردی: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان‌های فارس و بوشهر)

nipr4-00490009    سعید رضائی، زهره عرب، فرناز مرادپور

شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین وسایل ارتباط جمعی در دنیای امروز محسوب می‌شوند که امروزه به عنوان رسانه‌های فراگیر و در دسترس عموم فعالیت می‌کنند و بخش زیادی از فعالیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و روابط‌ عمومی از این طریق انجام می‌شود. در شرایطی که بسیاری از این شبکه‌های مجازی از چند سال پیش در ایران فیلتر شده‌اند و در حال حاضر نیز دسترسی به آنها همچنا و...

دریافت مقاله کامل

14- روابط عمومی و هوش مصنوعی: یک رابطه در حال ظهور

nipr4-00700030    علی نیرویی

روابط عمومی یک رشته تخصصی است که به برقراری ارتباط با عموم مردم می‌پردازد. با پیشرفت هوش مصنوعی، این رشته نیز در حال تغییر است. هوش مصنوعی می‌تواند به کارشناسان روابط عمومی کمک کند تا کار خود را کارآمدتر و موثرتر انجام دهند. هوش مصنوعی می‌تواند در روابط عمومی برای انجام طیف وسیعی از وظایف از جمله: خودکارسازی وظایف اداری، تحلیل داده‌ها و تولید محتوا استفاده شود. خودکارسازی وظایف و...

دریافت مقاله کامل

15- نقش روابط عمومی و ارتباطات در کنترل تورم نظام سلامت

nipr4-00390021    یحیی احمدی، مسعود کریم خانی

در جهانی که به سرعت در حال تغییر و تحول است، نظام‌های سلامت با چالش‌های جدیدی مواجه هستند. ازجمله این چالش‌ها می‌توان به تورم اقتصادی اشاره کرد که می‌تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت جامعه داشته باشد. ازاین‌رو، اهمیت تجارب و مفاهیم مدیریت تورم در نظام سلامت رو به افزایش است. مهار تورم در این حوزه نیازمند مدیریت اصولی، شفافیت، نظارت دقیق و مشارکت همه ذی‌نفعان است. افزایش هزینه‌های و...

دریافت مقاله کامل

16- مروری بر اهمیت رفتار توده ای و توجه به آن در طراحی فضاهای عمومی شهری

nipr4-00510016    محمد فرید فریرزاده، روح اله رحیمی

محیط پیرامون، تاثیری شگرف بر رفتارهای افراد دارد. در حوزه شهرسازی و معماری، نوع اسکان و المان های توصیفی آن می تواند در سبک زندگی و شیوه تعاملات اجتماعی افراد در جامعه تاثیرگذار باشد. علاوه بر نوع و شکل مسکن، عوامل و شیوه های طراحی نیز در رفتار افراد تاثیرگذار است. این عوامل در کنار نوع و شکل طراحی می تواند رفتار انسان را شکل دهد. رفتار اجتماعی و رفتار توده ای دو نوع از رفتار ه و...

دریافت مقاله کامل

17- رهبری دیجیتال در روابط عمومی ها و سازمانهای رسانه ای

nipr4-00740033    شهناز علی محمدی

هر روز که می گذرد به تعبیر مک لوهان در خصوص دهکده جهانی نزدیک تر می شویم و این مفهوم با مصداقهایی عینی بیش از پیش برایمان ملموس تر می گردد. مشاغل، ابزارها و حتی هویت ها دستخوش تغییر جدی و چالشی می شوند. دهکده جهانی که بر بستری دیجیتالی درحال ایجاد و تکامل است، نیازمند رهبران دیجیتال توانمند می باشد. رمز موفقیت و برگ برنده سازمانها، بویژه سازمانهای رسانه ای و روابط عمومی ها که ب و...

دریافت مقاله کامل

18- رابطه بین روابط عمومی الکترونیک در سازمان با عملکرد سازمان در شهرداری ها

nipr4-00470004    عبدل رامشک

روابط عمومی ها نقش مهم و کلیدي در برخورد با مخاطبان یک سازمان دارند و استفاده از فناوري هاي نوین ارتباطی و اطلاعاتی سبب ارتقاء سطح کیفی و کمی کارکردها در حوزه فعالیت روابط عمومی شده است. تأکید بر فن آوري اطلاعات، ابزاري براي رفع نیازهاي مخاطبان و ارائه خدمات با کیفیت برتر است. لذا فن آوري اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی روابط عمومی ، می تواند مفید واقع شود، از این رو روابط عمومی و...

دریافت مقاله کامل

19- چرایی تاثیر اهمیت روابط عمومی بر شاخص های اقتصادی شرکت ها (مورد پژوهش: شرکت برق منطقه ای خراسان)

nipr4-00640025    مجید تابنده

امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی دراستراتژی سازمان، نقشی موثرقلمداد می‌شود و جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات قلمداد می شود. روابط عمومی صاحب سبک، به عنوان حلقه اصلی ارتباطات میان مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر به عهده دارد. از زمانی که روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان مدیریت و بخش و...

دریافت مقاله کامل

20- ارتقا سلامت از طریق دانایی

nipr4-00390018    یحیی احمدی، مسعود کریم خانی

In today s fast-paced and information-driven world, where knowledge reigns supreme, the pursuit of promoting and upholding optimal health entails more than just easy access to accurate facts and figures. It necessitates the cultivation of a discerning mindset capable of critically evaluating the veracity and reliability of the information presented. Health promotion, health lit و...

دریافت مقاله کامل

21- روابط عمومی در شهرهای هوشمند و ارتقا سلامت و رفاه اجتماعی

nipr4-00390012    یحیی احمدی، مسعود کریم خانی

شهرهای هوشمند از فناوری برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود استفاده می کنند. این فناوری می تواند در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل، انرژی، ایمنی، سلامت و محیط زیست استفاده شود. روابط عمومی در این شهرها، عمل برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برنامه هایی را انجام می دهد که هدف آن تاکید بر هوشمندسازی شهری به عنوان عاملی برای ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی است. این مقاله بر اساس یک مطالع و...

دریافت مقاله کامل

22- بکارگیری اهداف هوش مصنوعی در ویژن های روابط عمومی

nipr4-00640023    مجید تابنده

هوش مصنوعی چالش های جدیدی برای روابط عمومی ایجاد می کند که منشاء قدیمی دارند. ریشه های هوش مصنوعی به افسانه های یونانی و داستان های کهن مصری و چینی باز می گردد. هوش مصنوعی توجهات را در صنایع رو به گسترش (روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات) به خود جلب کرده و همچنین کارورزان و این اواخر پژوهشگران، پتانسیل تولیدی اش را تشخیص داده اند. این مقاله بیان می دارد که در ادبیات روابط عمومی و...

دریافت مقاله کامل

تماس با ما


 آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307

© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.1)