پورتال همایش ها و سمینارهای مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو
  • صفحه اصلی
  • سایت موسسه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی-اجتماعی
  4. مقاله بررسی رابطه مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان ۸ تا ۱۲ ساله
عنوان رویداد : اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی-اجتماعی
تاریخ برگزاری : 17 بهمن ماه 1398

بررسی رابطه مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان ۸ تا ۱۲ ساله

Evaluation of the relationship between emotion management skills and explicit anxiety in 8-12 year old children
نویسندگان :

ساجده شریفی ( اموزش عالی دانش پژوهان )

دانلود فایل   

چکیده

با در نظر گرفتن اهمیت این احتمال، مبنی بر اینکه کودکان دارای اختلالات اضطرابی در مدیریت هیجانات خود به شیوه سازگارانه، دچار مشکل می شوند و هم چنین اهمیت شیوع بالای این اختلالات دردوران کودکی، پس می توان در نظر گرفت دو متغیر مهارت مدیریت هیجان و اضطراب آشکار در کودکان رابطه معنی داری دارند.تحقیق حاضر نیز با هدف پیش بینی وجود رابطه همبستگی میان مهارت مدیریت هیجان و اضطراب آشکار در کودکان هشت تا 12 ساله شهر اصفهان انجام پذیرفت. هم چنین در این پژوهش سعی شد به سوال پژوهشگر در این رابطه که از بین راهبرد های بازداری، بیان آشفته و کنارآمدن برای مدیریت هیجان،کدام یک به مقدار بیشتری اضطراب آشکار در کودکان را پیش بینی می کند؛ پاسخ داده شود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کودکان هشت تا 12 ساله شهر اصفهان بودند؛ که 152 نفر از آنان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه مهارت مدیریت هیجان کودک (CEMS) و پرسش نامه اضطراب آشکار کودکان رینولدز و ریچموند استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد سنجش قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که همبستگی معناداری بین مهارت مدیریت هیجان و اضطراب آشکار وجود دارد. هم چنین نتایج تحلیل گام به گام رگرسیون نیز بیانگر آن بود که از بین سه راهبرد مدیریت هیجان، راهبرد بیان آشفته به میزان بیشتری اضطراب آشکار در کودکان را پیش بینی کرده است.

کليدواژه ها

مهارت مدیریت هیجان، اضطراب آشکار، کودکان

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1398 , بررسی رابطه مدیریت هیجان با اضطراب آشکار در کودکان ۸ تا ۱۲ ساله , اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی-اجتماعی

برگرفته از رویداد



اولین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی-اجتماعی
تاریخ برگزاری : 17 بهمن ماه 1398


دیگر مقالات این رویداد

  • پیش بینی خودکارآمدی نوجوانان دختر و پسر بر اساس سبک والدگری والدین
  • تبیین و شناسایی رابطه بین افکار ناکارآمد، سلامت روان و مؤلفه توانايي مقابله و تعامل با مشکلات هوش معنوی
  • بررسی مروری رابطه ی بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  • بررسی آسیبهای اجتماعی براساس مدل اجتماع محور درمحلات حاشیه نشین شهرستان کاشمر، بردسکن وچناران در سال 1396
  • روش های نوین تدریس در یادگیری و یاددهی
  • تبیین و شناسایی رابطه بین افکار ناکارآمد، علائم جسمانی و مؤلفه توانايي مقابله و تعامل با مشکلات هوش معنوی
  • بررسی تاثیر تناسب رغبت ها بر سازگاری زناشویی زوجین دانشجو در شهر اصفهان
  • پیش بینی اختلالات رفتار برونی سازی شده (اختلال نقص توجه/بیش فعالی، اختلال نافرمانی متقابل، اختلال سلوک) در دانش آموزان بر اساس سلامت روان والدین و سطح رفاه خانواده
  • نفوذ اجتماعی و تأثیر آن در زندگی افراد جامعه
  • تماس با ما


     آدرس دبیرخانه:
    اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
    تلفن تماس:
    19- 37779914 (031)
    داخلی 307

    © کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)