
رابطه معنای تحصیل با امید به تحصیل در دانش آموزان
The relationship between the meaning of education and students" hope for education
نویسندگان :
فریبا فرازی ( علوم و تحقیقات تهران )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه معنای تحصیل با امید به تحصیل در دانش آموزان انجام شد. مطالعة حاضر توصیفی از نوع همبستگی بوده که به شیوة نمونه گیری تصادفی تعداد 255 نفر از دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی مقطع متوسطه دوم شهر خوسف در سال تحصیلی 1398-99 انتخاب شده و از طریق دو مقیاس معنای تحصیل و امید به تحصیل مورد مطالعه قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام با کمک نرم افزار SPSS نسخه 23 استفاده گردید. نتایج تحلیل رگرسیون نشان دادند که از میان ده معنای تحصیل، رشد خویشتن در گام اول و فشار روانی در گام دوم به طور معناداری 18 درصد از واریانس امید به تحصیل دانش آموزان را پیش بینی میکنند. نتایج این پژوهش نشان داد معنای تحصیل نقش مهمی در پیش بینی امید به تحصیل دارد. بنابراین می توان با پررنگ تر شدن معنای تحصیل و هدفمندی آنان از تحصیل امید به تحصیل را در آنها افزایش داد.کليدواژه ها
معنای تحصیل، امید به تحصیل، دانش آموزان، خوسفکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:فریبا فرازی , 1399 , رابطه معنای تحصیل با امید به تحصیل در دانش آموزان , دومین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی اجتماعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)