
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با کمال گرایی دانشجویان
The relationship between early maladaptive schemas and students perfectionism
نویسندگان :
محمدرضا مرادی ( دانش پژوهان پیشرو ) , الهام بخشیان ( دانش پژوهان پیشرو )
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با کمال گرایی دانشجویان موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو شهر اصفهان صورت گرفت. این مطالعه به صورت همبستگی انجام شد.جامعه آماری دانشجویان موسسه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو شهر اصفهان بودند که از بین آنها 30نفر از رشته های مختلف به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها ازفرم کوتاه پرسشنامه ی طرحواره های ناسازگار اولیه(یانگ، ۲۰۰۵) و پرسشنامه ی کمال گرایی(هیل و همکاران،۲۰۰۴) استفاده شد. داده های به دست آماده با روش آماری ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد بین حوزه طردو جدایی،خودگردانی و عملکرد مختل وهشیاری افراطی و بازداری طرحواره های ناسازگار اولیه و کمال گرایی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد(P<0.05). نتایج نشان می دهد با توجه به رابطه مستقیم بین طرحواره های ناسازگار و کمالگرایی،با افزایش حوزه جدایی و طرد،حوزه خودگرانی و عملکرد مختل و هشیاری افراطی - بازداری طرحواره های ناسازگار اولیه، کمالگرایی افزایش می یابد.کليدواژه ها
طرحواره های ناسازگار اولیه،کمال گرایی، دانشجویانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمدرضا مرادی , 1399 , رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه با کمال گرایی دانشجویان , دومین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و سلامت روانی اجتماعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
آدرس دبیرخانه:
اصفهان، بلوار کشاورز، نبش چهارراه مفتح
تلفن تماس:
19- 37779914 (031)
داخلی 307
© کلیه حقوق متعلق به مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو میباشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)